Blog

Miniaturka dla artykułu

Domena internetowa, hosting, serwer- o co chodzi ? - Część 3 z 3

To już ostatni z 3 wpisów dotyczących zagadnień związanych z własną stroną internetową, której celem jest przybliżenie zagadnień domeny internetowej, hostingu i serwerów. W poprzedniej omówiliśmy ogólne informacje jakie trzeba wiedzieć zakładając własną stronę internetową oraz wyjaśniliśmy podstawowe zagadnienia dotyczące domen internetowych. W tym wpisie skupimy się na informacjach dotyczących wyboru hostingu, wspomnimy też o VPS. Jak wybrać hosting? Obecnie jest szereg firm, które oferują usługi hostingu, cenowo te usługi są często zbliżone. Jednak warto tutaj znaczyć, że częstą praktyką podobnie jak przy domenach internetowych są oferty promocyjne, w których pierwszy rok hostingu jest nawet za kwotę 10 zł za rok, następnie kwota ta może urosnąć kilkunastokrotnie przy przedłużaniu usługi na kolejne lata. Warto więc przy zakupie dowiedzieć się jak cena tej usługi będzie wyglądać przy jej przedłużeniu. Jest to dość istotne, ponieważ zmiana hostingu jest już dużo bardziej złożoną operacją niż zmiana operatora domeny, jeżeli będziemy chcieli dokonać zmiany hostingu, to często niezbędne jest w niektórych przypadkach skorzystania z firmy informatycznej, która dokona takiego przeniesienia naszych danych. Jakie to są dane? Chociażby poczta elektroniczna, czy wszystkie pliki źródłowe naszej strony internetowej, to one na hostingu znajdują się fizycznie. Poza względami ekonomicznymi warto też poszukać w sieci informacji i rekomendacji na temat firmy, z której chcemy korzystać. Nie wszystkie firmy oferują pełne wsparcie użytkownika, czasami zdarzają się firmy, które mogą mieć problemy techniczne z utrzymaniem usługi hostingowej, co może powodować czasowe awarie, w wyniku których strona www i poczta nie będą działać. W Afisz Media mamy doświadczenie we współpracy z różnymi firmami hostingowymi, dlatego jeżeli chciałbyś skorzystać z hostingu zewnętrznego możemy doradzić przy wyborze odpowiedniego usługodawcy. Sami też oferujemy prowadzenie hostingu ale jest to hosting specjalistyczny gdzie to my w pełni go administrujemy i umożliwiamy instalacje wyłącznie naszych stron internetowych. Zmiana dostawcy hostingu W przypadku gdy po wyborze dostawy usługi hostingowej będziesz chcieć dokonać zmiany ta operacja jest dużo bardziej złożona niż zmiana samej domeny internetowej. W tym wypadku należy dokonać fizycznego przeniesienia danych zamieszczonych na serwerze (pliki strony, poczta), a następnie po tej operacji trzeba dokonać konfiguracji domeny tak aby domena internetowa wskazywała już na nowy hosting. W przypadku przenoszenia usług na nowy hosting najbezpieczniej jest zrobić sobie okres buforowy, w ramach którego będziemy korzystać z obu hostingów (u starego i nowego dostawcy) i w tym czasie dokonamy fizycznego przeniesienia wszystkich danych oraz przełączenia domeny internetowej. Często dostawcy hostingów oferują 14 dni okresu próbnego – jest to wystarczający czas na przełączenie takiej usługi. Zdarza się także, że dostawcy hostingu oferują wsparcie przy migracji, więc bardzo możliwe iż samodzielnie przeniosą wszystkie usługi ze starego hostingu na nowy. Warto zawsze dopytać o taką usługę u nowego dostawcy, często jest ona bezpłatna. Co to jest VPS? W pierwszym poście z tego cyklu wspominaliśmy o różnicy pomiędzy serwerem a hostingiem. VPS w pewnym uproszczeniu jest połączeniem usługi serwera dedykowanego i hostingu, oznacza to że otrzymujemy znacznie szersze możliwości konfiguracji usługi na poziomie zbliżonym do serwera dedykowanego ale w tym wypadku nie dysponujemy „fizyczną” maszyną. W tym przypadku jest tworzony tzw. wirtualny serwer, gdzie także w pewnym uproszczeniu na jednym fizycznym serwerze może być zainstalowanych kilka takich wirtualnych serwerów. Dla użytkownika VPS oczywiście nie ma to żadnego znaczenia. Z naszej strony w przypadku prostych stron internetowych zdecydowanie zalecamy korzystanie z hostingu, jest on najtańszym rozwiązaniem i w pełni wystarczającym do takiego celu. Jeżeli jednak potrzeby firmy by się zmieniały zawsze można przenieść się z hostingu na VPS czy też serwer dedykowany, ale są tu już rozwiązania bardziej kosztowne i złożone pod kątem ich administracji. Z uwagi na to, że nasze wpisy przerosły planowany zakres omówienie certyfikatów SSL przedstawimy w osobnym artykule. W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Afisz Media, w ramach usług udzielamy również wparcia odnośnie wyboru najkorzystniejszego rozwiązania z punktu widzenia naszego klienta.  

2020-11-16 11:09:29

Miniaturka dla artykułu

Domena internetowa, hosting, serwer- o co chodzi ? - Część 2 z 3

Kontynuujemy nasz poradnik dotyczący domen internetowych, serwerów i hostingów. W niniejszym poście skupimy się na domenie internetowej, o tym na co zwrócić uwagę podczas jej kupowania oraz jak ją uchronić przed przejęciem przez osoby trzecie. Domena internetowa - Gdzie kupić i jak nie przepłacić? Własna domena internetowa to nie jest duży wydatek, rejestracja domeny na chwilę obecną to koszt kilkunastu złotych za rok. Droższe jest natomiast jej przedłużenie na kolejny rok, to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych rocznie (w niektórych firmach zdarza się, że i ponad 100 zł). Cena częściowo zależy od firmy, w której dokonuje się rejestracji, jak również od rozszerzenia jakie chcemy kupić dla domeny (np. „.pl”). Warto przed pierwszym zakupem mieć świadomość, że czasami firmy oferują nabycie domeny za przysłowiową złotówkę, jednak jej przedłużenie oferują już znacznie drożej. Dlatego zanim zdecydujemy się na zakup domeny internetowej warto doczytać lub dopytać w dziale obsługi klienta ile kosztuje przedłużenie na kolejny rok. Obowiązkowo trzeba zapoznać się z umową lub chociażby dopytać o kwestię możliwości przeniesienia domeny do innego operatora, jest to operacja którą z reguły można wykonać w dość prosty sposób podobnie jak z przenoszeniem numeru telefonu pomiędzy operatorami sieci komórkowych. Warto mieć świadomość, że rozszerzenie domeny często ma wpływ na samo pozycjonowanie się strony, jeżeli planujemy działalność w Polsce to zdecydowanie łatwiej będzie wypozycjonować domenę z rozszerzeniem „.pl”niż np. „.com” Przenoszenie domeny internetowej – jak zrobić? Przenoszenie domeny to proces, do którego musimy od obecnego operatora uzyskać tzw. kod „authinfo” , jest to specjalny kod który musimy przekazać do nowego operatora domeny internetowej. Czasami w panelu klienta będzie także opcja wyłączenia blokady przed transferem domeny internetowej, zawsze można o szczegóły dopytać obecnego operatora. Proces ten trwa kilka dni i przebiega raczej bez większych utrudnień, sporadycznie zdarza się, że aby uzyskać kod „authinfo” trzeba złożyć pisemny wniosek o jego wydanie. Przenoszenie domeny między operatorami z reguły ma sens głównie pod kątem ekonomicznym, czyli gdy oferta przedłużenia domeny u innego operatora jest po prostu tańsza, poza tym raczej nie ma większego znaczenia u kogo posiadamy wykupioną domenę internatową. Warto pamiętać o tym, że z uwagi na czas potrzebny na jej przenoszenie proces ten trzeba zaplanować wcześniej niż w ostatnich dniach okresu na jaki wykupiliśmy domenę. Przenoszenie domeny internetowej – jak ochronić domenę przed przejęciem? Prowadząc działalność pod kupioną domeną internetową trzeba mieć świadomość, że jest ona najważniejszą wartością dla firmy pod kątem wizerunku. Jeżeli nie przedłużymy domeny w odpowiednim czasie może się okazać, że ktoś inny ją przejmie – po prostu domena wróci na wolny rynek i ktoś inny ją kupi, stając się jej nowym właścicielem. W takiej sytuacji możemy stracić lata, które poświeciliśmy na jej wypozycjonowanie lub nawet środki jakie wydane zostały na pozycjonowanie zostaną po prostu stracone, bo cały efekt tej pracy legnie w gruzach. Co gorsza nowy właściciel domeny będzie mógł odbierać pocztę dla wszystkich adresów e-mail, które były używane w tej domenie. Tym samym możemy utracić dostęp do kont na innych serwisach gdzie loginem jest e-mail utworzony w ramach tej domeny – bo nie będzie możliwe skorzystanie z opcji „Przypomnij hasło”. Oczywiście nic takiego się nie stanie jeżeli przed końcem okresu na jaki domena została wykupiona dokonamy jej przedłużenia. Często przed końcem tego okresu operatorzy wysyłają do nas kilka maili z powiadomieniami o kończącym się okresie, dlatego warto też dbać aby adres e-mail i dane kontaktowe u operatora naszej domeny zawsze były aktualne i wszelkie wiadomości zawsze do nas docierały. Można także ustawić opcję automatycznego odnawiania się domeny jednak to wymaga podania numeru karty, która będzie automatycznie obciążana lub też można od razu wykupić przedłużenie domeny na 5 lat do przodu. Na koniec pragniemy przypomnieć, że kupując stronę internetową w ramach naszego systemu Rebroker, możesz liczyć na pełne wsparcie z naszej strony. Chętnie podpowiemy bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu u jakich operatorów kupić domenę oraz jak ją wybrać i skonfigurować tak aby wszystko działało prawidłowo, a Ty będziesz mógł się skupić na prowadzeniu własnego biznesu. W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Afisz Media, w ramach usług udzielamy również wparcia odnośnie wyboru najkorzystniejszego rozwiązania z punktu widzenia naszego klienta.  

2020-11-16 10:04:09

Miniaturka dla artykułu

Domena internetowa, hosting, serwer- o co chodzi ? - Część 1 z 3

We współpracy z naszymi klientami często spotykamy się z sytuacjami niejasności i mylenia takich zagadnień jak domena internetowa, hosting oraz serwer. Z tego względu w niniejszym artykule postaramy się przybliżyć te pojęcia w sposób zrozumiały dla osób niezwiązanych z branżą IT. Przy okazji udzielimy kilka praktycznych wskazówek, które mogą przyczynić się do znacznych oszczędności w prowadzeniu działalności biura nieruchomości. Na wstępie jednak pragniemy podkreślić, że celowo bardzo wiele informacji zostało uproszczonych, dla ich łatwiejszego zrozumienia. Własna strona internetowa – od czego zacząć? Na początek dla osób nie mających rozeznania na temat ogólnych zasad funkcjonowania stron internetowych chcemy wyjaśnić, co tak naprawdę składa się na stronę internetową. Strona internetowa to elementarny sposób promocji w sieci, bardzo często potencjalni klienci gdy chcą sprawdzić wiarygodność jakiejś firmy szukają informacji w Internecie. To właśnie na stronę internetową firmy trafiają najczęściej potencjalni klienci i to na niej mamy pełną swobodę w zaprezentowaniu naszego biznesu, dodatkowo w przypadku biur nieruchomości jest to jeden z najtańszych sposobów promocji, gdzie dodatkowo nie mamy konkurencji (co ma miejsce w przypadku portali ogłoszeniowych). Do posiadania własnej strony internetowej opublikowanej w Internecie, są niezbędne 3 rzeczy: domena internetowa, np. example.pl serwer lub hosting na którym strona internetowa zostanie zainstalowana strona internetowa – czyli program komputerowy lub zbiór plików typu HTML, które tworzą fizycznie stronę internetową, łącznie z obrazkami i treściami na niej zawartymi Powyższe elementy są niezbędne do posiadania własnej strony internetowej. Można je nabyć każdą z osobna w różnych firmach ale też są firmy oferujące stronę internetową jako kompleksową usługę. Wtedy to firma, z którą zawieramy umowę zapewnia nam wszystkie 3 wyżej wymienione elementy w opłacie abonamentowej. W przypadku naszej firmy umożliwiamy oba warianty współpracy – można wykupić stronę internetową w ramach abonamentu, wtedy to przygotowujemy stronę, udostępniamy hosting, a także oferujemy bezpłatną domenę (można też do takiej strony podłączyć własną wykupioną domenę). W wariancie drugim, można wykupić stronę za pomocą jednorazowej opłaty, w ten sposób nabywa się licencję, którą możemy zainstalować na dowolnym hostingu. Wracając do meritum niniejszego wpisu, wyjaśnimy czym jest domena internetowa, serwer i hosting, tak aby lepiej zrozumieć zasady działania stron internetowych. W dalszych częściach udzielimy także praktycznych wskazówek dotyczących korzystania z tych usług, które mogą przyczynić się do sporych oszczędności. Domena internetowa – co to takiego? Czym jest domena internetowa większość użytkowników Internetów wie, jest to po prostu nazwa, którą należy wpisać w adresie wyszukiwania dowolnej przeglądarki internetowej (np. Google Chrome). Stosując więc uproszczoną metaforę, można by powiedzieć, że domena internetowa to pewnego rodzaju DROGOWSKAZ w Internecie. Na co on wskazuje? Za pomocą domeny internetowej przeglądarka internetowa wie, na jakim serwerze lub hostingu zlokalizowana jest strona internetowa lub inny zasób w sieci Internet. Żeby posiadać stronę internetową najlepiej mieć wykupioną domenę internetową, która będzie DROGOWSKAZEM do serwera/hostingu, na którym taka strona będzie zainstalowana. Serwer – czy muszę go mieć jeśli chce mieć stronę w Internecie? Temu zagadnieniu szerzej poświęcimy drugą część niniejszego wpisu, jednak aby móc pójść dalej trzeba wyjaśnić pewne podstawowe elementy. Serwer i hosting to PRAWIE to samo jeżeli chodzi o możliwość udostępniania zasobów w sieci (np. strony www). Pisząc PRAWIE mamy na myśli spojrzenie z punktu widzenia użytkownika Internetu, który takiej różnicy może nie dostrzec korzystając z strony internetowej/portalu zamieszczonego na hostingu lub serwerze (często zwanym także „serwerze dedykowanym”). Różnica jest ogromna pod kątem administrowania takim systemem, w pewnym uproszczeniu można by powiedzieć, że jedno i drugie umożliwia nam prezentacje zasobów w sieci. Serwer to najczęściej fizyczne urządzenie, czyli po prostu komputer podobny do tego który mamy w domu pod biurkiem, składa się na niego więc całe urządzenia ze wszystkimi elementami jak dysk twardy, pamięć RAM, obudowa, karta graficzna, sieciowa itp. (są jeszcze serwery witalne VPS ale o tym w kolejnym artykule). Serwer daje duże pole do popisu i pełną swobodę osobie wykupującej taką usługę, ponieważ może ona dowolnie go konfigurować, zainstalować dowolny system operacyjny i do jego wyłącznej dyspozycji jest np. przestrzeń na dysku twardym. Koszt serwera to zazwyczaj kilkaset złotych miesięcznie. Jeżeli jednak myślisz o publikacji strony internetowej wyłącznie dla swojego biura nieruchomości to bardziej odpowiednią usługą jest Hosting – koszt takiej usługi jest także znacznie mniejszy. Hosting – czym jest i do czego służy? Hosting można by w uproszczeniu porównać do wykupienia jednego FOLDERU (lub części powierzchni na dysku twardym) na komputerze jakim jest serwer dedykowany. Hosting daje nam także możliwość publikowania zasobów w sieci Internet, tak samo jak ma to miejsce w przypadku serwera, przy czym nie mamy już takiej swobody w jego konfiguracji. Serwer jest jak komputer, a hosting możemy porównać do np. kont w systemie operacyjnym takim jak Windows. Choć mamy jeden serwer (komputer), to może z niego korzystać wielu użytkowników na swoich kontach (podobnie jak w Windowsie) przy czym tutaj korzystają oni z tego komputera jednocześnie. Każde takie konto jest właśnie hostingiem, umożliwia nam korzystanie z serwera i mamy nim na nim swój „folder”, gdzie możemy np. mieć własną stronę internetową. Oczywiście każdy hosting jest od siebie odseparowany za pomocą oprogramowania więc poszczególny Hosting dla wszystkich użytkowników działa niezależnie. W przypadku stron internetowych najlepszym rozwiązaniem jest właśnie konto hostingowe, jego możliwości są w pełni wystarczające do prowadzenia takiej strony. Hosting czy serwer – co wybrać? Pytanie najważniejsze, oczywiście jeśli planujesz prowadzić zwykłą stronę to wystarczy sam Hosting, w ramach takiej usługi będziesz mógł skorzystać z przestrzeni dyskowej na zainstalowanie strony internetowej i udostępnienie jej w sieci. Warto jednak przed wyborem hostingu skontaktować się z wykonawcą strony internetowej aby ustalił czy taki hosting ma wszelkie niezbędne do jej działania parametry. Czasami tak jak w przypadku Afisz Media można wykupić hosting bezpośrednio u wykonawcy strony internetowej. Oferowany hosting przez naszą firmę jest dedykowany wyłącznie na przechowanie strony internetowej Rebroker WWW, w przypadku potrzeby przechowania także innych projektów zapraszamy do kontaktu z nami, podpowiemy wtedy sprawdzonych dostawców usług, u których będzie można nabyć hosting przeznaczony do różnych celów. W przypadku korzystania z Rebroker Hosting całą administrację hostingiem wykonuje nasza firma. Czy hosting i domenę trzeba kupić u jednego dostawcy? Nie ma takiej konieczności, a wręcz w naszej ocenie warto kupić domenę internetową u firmy, która oferuje atrakcyjne ceny na domeny, a w innej, specjalizującej się w hostingach, kupić hosting. Często kupując obie usługi u jednej firmy można przepłacić. Szczególnie warto zwrócić uwagę na koszt przedłużenia, bo częstą praktyką są reklamy typu „Domena za 1 zł”, „Hosting za 10zł /rok”, gdzie okazuje się, że pierwszy rok jest faktycznie w dobrej cenie, ale koszt przedłużenia jest 5 razy droższy od średniej oferty rynkowej i może wynieść kilkaset złotych. Warto pamiętać, że domenę prawie w każdej chwili można przenieść do innego operatora, tylko trzeba to zrobić w odpowiednim czasie. Jak to zrobić i na co zwrócić uwagę podpowiemy w kolejnym wpisie.   W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z Afisz Media, w ramach usług udzielamy również wparcia odnośnie wyboru najkorzystniejszego rozwiązania z punktu widzenia naszego klienta.   W kolejnych częściach postaramy odpowiedzieć się na pytania: Jak ochronić domenę przed przejęciem? Jak przenieść domenę internetową do innej firmy? Jak wybrać i zmienić hosting? Co to są serwery VPS? Co to jest certyfikat SSL i czy jest mi potrzebny?

2020-05-13 15:14:52

Miniaturka dla artykułu

Jakie informacje zamieścić na stronie internetowej biura nieruchomości?

Jeżeli zaczynamy działalność w zakresie pośrednictwa nieruchomościami lub prowadząc biuro planujemy promować oferty nieruchomości, warto przemyśleć jakie informacje na niej zamieścimy. Oczywiście najważniejszą zawartością takiej strony, która umożliwia pozyskanie klientów są oferty nieruchomości, dlatego dobrze jak strona ma moduł importu ogłoszeń z programów dla biur nieruchomości, dzięki temu nie trzeba ich wprowadzać ręcznie. Taki moduł posiadają strony Rebroker WWW, do których można eksportować ogłoszenia z dowolnego program dla biur nieruchomości. Warto jednak pamiętać, że poza ofertami strona buduje wizerunek firmy, stanowi swoista wizytówkę naszej działalności na podstawie której, osoby odwiedzające mogą uzyskać o naszej firmie dodatkowe informacje. PRZYGOTOWANIE STRONY INTERNETOWEJ Przygotowując taką stronę warto zamieścić na niej szereg dodatkowych informacji aby osoby, które na nią trafią miały okazje bliżej poznać naszą firmę, zakres naszych usług, a nawet agentów nieruchomości, którzy pracują w biurze. Obszerne opisanie zakresu działalności biura nieruchomości, wpływa bardzo korzystnie na jej pozycjonowanie w Internecie, warto więc zadbać o rozbudowany kontent, który na pewno docenią wyszukiwarki internetowe takie jak Google poprzez wyższą pozycję na liście wyszukiwania. Dobrą praktyką jest prowadzenie bloga, w którym można udzielać prostych porad na temat częstych problemów na rynku nieruchomości, jest to dobry sposób na pokazanie z jednej strony merytorycznej wiedzy jaką posiada zespół pracujący w agencji, a z drugiej możliwość pozyskania klientów, którzy dopiero chcą pojawić się na rynku jako sprzedający lub kupujący nieruchomość. Poniżej podpowiadamy jakie informacje (podstrony) i w jakiej formie możesz zamieścić na stronie internetowej swojego biura nieruchomości, jest on więc swoistym źródłem inspiracji jeżeli planujesz jej tworzenie lub modyfikację. BLOG Jak już wskazałem we wstępie, jest do dobra praktyka, która poprawi pozycjonowanie strony i może przyczynić się do pozyskania nowych klientów. Bloga najlepiej pisać samodzielnie, ponieważ kopiowanie fragmentów choćby z internetu, może zostać rozpoznane przez wyszukiwarki takie jak Google, co może przynieść odwrotny niż oczekiwany skutek. Dlatego warto zadbać o merytoryczny, ale przede wszystkim UNIKALNY kontent. Od czego zacząć? Tak naprawdę można od rzeczy oczywistych (dla pośredników), a nie do końca dla osób, które planują np. zakup nieruchomości. Przykładowo można opisać ogólnikowo czym jest księga wieczysta, jakie informacje można w niej znaleźć i przy okazji dlaczego warto aby zrobił to właśnie pośrednik w obrocie nieruchomościami. Jakie dokumenty sprawdzić przy zakupie domu, mieszkania, działki itp., na jakie rzeczy zwrócić uwagę. Jest naprawdę dużo zagadnień, dzięki którym a nuż na naszą stronę trafi osoba, która po przeczytaniu artykułu bloga uzna, że jednak wiedza na temat nieruchomości jest zbyt obszerna i warto zatrudnić profesjonalistę. O FIRMIE Pozornie prosta strona ale warto o nią zadbać, bowiem może być tak, że osoba która odwiedza naszą stronę przejrzy szereg ofert na naszej stronie i zechce sprawdzić kim tak naprawdę jesteśmy. Warto więc napisać trochę więcej niż 2 lakoniczne zdania, co możemy więc napisać? Opisz dlaczego prowadzisz taką działalność, jakie jest doświadczenie twojego zespołu, jaka jest misja firmy, w czym się specjalizujecie. Warto zadbać o ten element i opisać swoją działalność tak, jakby klient spotkał się z nami w cztery oczy i zapytał, czym się Państwo zajmują? I wiesz, że od tej odpowiedzi zależy czy skorzysta on z Twoich usług czy też nie. NASZ ZESPÓL Można zauważyć od kilku lat, że część firm nie tylko w branży nieruchomości, stawia na tzw. personal branding, jest to szczególnie widoczne na rynku amerykańskim jeśli chodzi o biura nieruchomości. Oglądając dokumenty często widać, że maklerzy promując nieruchomości zamieszczają zdjęcia własnego wizerunku. Ten trend także co raz częściej pojawia się na polskim rynku nieruchomości, więc warto rozważyć na stronie internetowej stworzenie zakładki opisującej zespół, gdzie możemy opisać doświadczenie, kwalifikacje i specjalizacje każdego członka zespołu. Spotykaną praktyką jest także wspominanie o zainteresowaniach nie koniecznie związanych z pracą w nieruchomościach, jak taniec czy podróże, możliwe iż takim krótkim opisem wzbudzimy czyjąś sympatie i z tego powodu wybierze konkretnego agenta nieruchomości. ZGŁOŚ NIERUCHOMOŚCI Populatną funkcjonalnością dla stron biur nieruchomości jest zakładka "zgłoś nieruchomość lub "zgłoś ofertę". Umożliwia ona uzupełnienie formularza, którego celem jest przesłanie przez odwiedzającego stronę internetową informacji o nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu albo informacji o tym jakiej nieruchomości poszukuje. W przypadku wyboru strony internetowej Rebroker WWW, taki formularz jest już wstępnie przygotowany. ZAKRES USŁUG / OFERTA Kolejna zakładka na stronie www, która pozostawia ogromne pole do popisu. Można w niej bardzo szczegółowo wymienić zakres usług ale także go opisać. Coraz częściej biura nieruchomości z uwagi na rozwijającą się technologię, świadczą usługi dodatkowe takie jak możliwość nagrywania filmów nieruchomości za pomocą drona, czy tworzenie wirtualnych spacerów. Opisanie takich usług może sprawdzić, że klient który jest zainteresowany taką usługa odnajdzie ofertę biura w internecie i skonstatuje się w celu zawarcia umowy. KARIERA Podstrona kariera także jest często spotykana, jest to miejsce gdzie możemy zamieścić informacje o poszukiwaniu pracowników do zatrudnienia. Jeżeli więc planujemy rozwój kadry warto zamieścić taką zakładkę, która umożliwi osobą poszukującym pracę sprawdzenie aktualnych ofert zatrudnienia w naszej firmie. Jeżeli mamy już stronę to nic nas to nie kosztuje, często w przeciwieństwie do ogłoszeń w portalach internetowych. CERTYFIKATY W obecnych czasach nie trzeba mieć licencji pośrednika w obrocie nieruchomościami aby prowadzić agencje nieruchomości. Z tego względu jeżeli posiadamy certyfikaty, zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające ukończenie szkoleń lub kursów, warto na przykład dodać skany takich dokumentów. Jest to dodatkowy dowód, którym potwierdzimy osobom posiadaną wiedzę i doświadczenie. WSPÓŁPRACA ZE STOWARZYSZENIAMI, PORTALAMI, DORADCAMI... Osoby które planują skorzystanie z usług biura nieruchomości, czasami weryfikuj wiarygodność przedsiębiorcy z którego usług chcą skorzystać. Na polskim rynku nieruchomości funkcjonuje kilka stowarzyszeń biur nieruchomości, w ramach członkostwa firma zobowiązuje się do świadczenia usług zgodnie z pewnymi standardami, zdarzają się także programy specjalne jak promowana przez Polską Federację Rynku Nieruchomości „Karta Praw Klienta”. Jeżeli jesteśmy członkiem takiego programu lub jakiegoś stowarzyszenia to jedną z wartości dodanych jest właśnie możliwość wskazywania klientom, że jesteśmy ich członkiem właśnie na stornie internetowej poprzez dodanie takiej informacji w opisie firmy lub zamieszczenie logotypów. Na pewno korzystnie wpływa to pozytywnie na wizerunek w oczach potencjalnego klienta oraz zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa. POLITYKA PRYWATNOŚCI / RODO Dobrze pamiętać, że strona internetowa to także miejsce gdzie już dochodzi przetwarzania danych osobowych. Oczywistym przykładem takiego działania jest opcja przesłania zapytania do biura nieruchomości za pomocą formularza zgłoszeniowego, dlatego warto zadbać o to aby zamieszczona była przy nim odpowiednia klauzula informacyjna, jak również dobrą praktyką jest tworzenie tzw. Polityki Prywatności, którą także często zamieszcza się na stronie internetowej. Powyższe przykłady podstron jakie się pojawiają na stronach internetowych są powszechną praktyką dla biur nieruchomości ale także innych firm działających na rynku. Warto więc rozważyć gdy rozpoczynamy tworzenie strony internetowej dla biura nieruchomości dodanie takich informacji.

2020-04-21 16:58:54